Tisdag 23/9-2008

Idag är det tisdag och Therese är fortfarande sjuk :(
Nu har alla barnen kommit tillbaka efter att dom flesta varit både lediga och sjuka.
16 barn, två pedagoger och en "vikarie" :S eller om man ska kalla det för en praktikant. Idag är det den värsta dagen som jag har vart med om. Det kändes ju rätt så onödigt med en vikarie som inte hjälpte till.
Hur stressat som helst med 16 livliga barn + 5 nya inskolningar som är/blir nervösa över all stress och det känns för alla barnen att en pedagog är borta. Känns som att man är på väg att få magsår, jag är helt slutkörd.
Gud vilken dag, jag har aldrig vart så stressad så som jag har varit idag.
Hur många barn har vi? Vilka har gått hem? När går alla hem? Har någon bajsat? Vem ska jag byta på innan hon/han går hem?

Therese du är verkligen saknad kom tillbaka nu innan jag faller ihop, nej så farligt är det inte, men gud vilken rörig dag.
Imorgon kommer en ny dag så jag hoppas att den blir bättre än vad den har varit idag för annars kommer jag att bryta ihop.

Tack Sussie för att du finns på jobbet med mig, utan dig hade det aldrig gått.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0