Midsommar

Åhh jag vill verkligen fira midsommarafton så som man ska göra, på riktigt. Jag vill fira min midsommar med roliga, festliga och mysiga vänner i år. Ja, men du vet, allt som långbord ute i fina vädret, blommor, öl, vin, nubbe, sång och mycket mycket stoj och skratt. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i det här och ska fixa en bra midsommar till mig och älskling, jag vill inte bara sitta hemma hos någon och dricka öl och bara titta rakt upp i taket. Jag SKA ha askul det här året med mina nära och kära och vara lite barnsligt full :) haha

Jag och älskling ska samla ihop ett gäng och bestämma vart man ska vara osv. sedan ska jag hitta goa gamla nubbelåtar på internet och ramsor och så.

Undrar bara vart man ska kunna göra långbord någonstans och vart ifrån man skulle kunna låna bord? :S hmm
Jag skulle ju först och främst vilja vara vid Tyresö Slott och fira som vanligt och sitta där med det gänget som man ska fira med självklart och sedan att man rör sig dit man ska ha långbord och parta sen :)
Attans, det är synd att man inte bor i en fet vila just nu, då skulle jag ha partaja hemma hos mig ;)
Men ska styra upp det hära nu och fixa mig och roligt, stojigt gäng som jag vill vara med och jag har några på en lista som jag redan ska fråga :D





Inledning
Melodi: Hej tomtegubbar

Hej allesammans är ni redo,
för nu börjar kalaset.
Hej allesammans är det säkert,
att ni fått något i glaset?

En liten sup och lite mat,
det är precis som vi vill ha't.
Höj allesammans högra armen
och sedan tömmer vi glaset.



Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vill åka ut till skärgården.. Möja?.. tänk.. vatten... sill.. (snaps för vissa).. johans å gitarr..

mmmm... midsommar!

2009-04-16 @ 10:06:28
URL: http://tredagarsblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0