Torsdag snart Fredag!

Jaha, då har snart en heeeeel vecka gått igen, men det har gått ganska så fort.
Kom till jobbet på onsdag typ vid 8.30 och jag ser att det är mörkt i "matrummet" på Gullvivan. Hmm dom sitter inne hos Solrosen idag och äter frukost misstänkte jag, varför.? Nooooooo THERESE ÄR SJUK för jag såg inte hennes skor eller jacka sen när jag kom in till Solrosen sa Angela (våran vik tills Bettan börjar hos oss) på engång:- Therese är magsjuk och är hemma. Shit inte nu igen, Therese har vart så mycket sjuk så här har man härdat ut på jobbet och varit som en liten hönsmamma åt "mina" små barn.

Det har gått bra faktiskt. Har haft en ren tur att det har vart mycket sjukt. Onsdag, torsdag och fredag har det varit bra dagar. Onsdagen blev det 11barn. idag blev det 10barn och imorgon blir det 10 igen och det känns skönt om man får säga så :P  Speciellt när man bara är två så känns det underbart än att få alla 16barn på två personal usch vill inte tänka den tanken har ju haft så några gången förut och det är INTE kul speciellt om man är EN ordinarie på detta.

Nej nu är min rast slut så ska in och byta lite blöjor och mysa med mina små skruttar i soffan ,medans jag dricker rmitt goda jobbkaffe :) Ha en bra dag nu, det tänker ialla fall jag ha.


Se ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0