Tuff vecka


Nu är det äntligen onsdag, ser verkligen fram emot helgen. Det har vart en tuff vecka utan dig Therese.
Måndag klockan 07.00 ringer det hos oss på Gullvivan & Solrosen och det är Therese, hon är sjuk :( Hög feber.
Den sekunden ville jag bara springa hem och gömma mig. Där stod jag med Angela som precis ska börja hos oss pga att Sussie har slutat så det är hennes "första" dag på länge som hon ska börja hos oss och sedan fick vi Reneé som är vikarien på huset som barnen knappast har träffat. Det kändes så himla tungt, men det var bara att bita ihop och jobba på.
Nu är det onsdag och jag har haft turen att det har varit barn sjuka och lite lediga om man nu får säga så :P
och det har faktiskt funkat bra med både barn och pedagoger så det känns skönt. Snart är det fredag också och jag ska få vila ut riktigt ordentligt efter denna vecka. Man har ju vart som en liten "mamma" på jobbet. Stakars barn. Dom har känt sig så otrygga och bara ha tytt sig till mig (eller dom små mer känsliga barnen).

Idag på morgenen bara grät jag, vet ej varför. Det kändes bara så tungt.
Jag har allt ansvar, jag vet hur barnen fungerar, jag ska ha koll hur bra dom äter, jag ska ha kontakten med föräldrarna, jag ska ha koll på hur länge dom får sova mm. Det kändes ANUS, nej men jag bara ville ha Therese tillbaka min underbara kollega, men vad ska man göra när man är sjuk, vill inte stressa henne heller vill bara att hon ska vila och bli frisk så fort som möjligt.

Nu sig ja dricka sig lite vin ja oc h vänta sig in Kajsa ;) haha
Ska käka lite ihop och sedan blir det väll Curres en snabbis ;)

Se ya ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0